Triatló Olimpic de calafell - 25 de setembre de 2011

Aquest cap de setmana, tota la familia em agafat els trastos i ens hem instal.lat a un hotelet de Coma-Ruga (El Vendrell). Exactament a l'Hotel Marvel, que per cert el recomano a tothom. El motiu??? Diumenge es celebrava el Triatló Olimpic de Calafell, i es tractava del darrer triatló en el que participaria aquesta temporada i com molts ja coneixeu un triatló es una bona excusa per planificar un cap de setmana fora de casa.

Pel que fa al triatló en concret, puc estar satisfet. 56è de la general, 54è masculi, 14è del meu grup d'edat (35-39)amb un temps total de 2h.20m.57s. Amb un parcials de 28m 40s. en la natació, 01h. 03m.20s. a la bici i 48m. 57s. a la cursa a peu.

El primer tram, la natació, va ser una mica caòtica, ja que es tractava d'un circuït triangular al qual se li havien de donar dues voltes. Les boies estaven disposades d'una forma en la qual fins en tres ocasions et trobaves gent que nedava de cares, i fins i tot algún llest va aprofitar per retallar distància. Finalment el 68é millor parcial.

Després de creuar mig port de Calafell, ja que la zona de transició era força llarga, vaig agafar la bicicleta amb moltes ganes, i més coneixent que en Javi Perez (Tri-Team) em portava uns segons d' aventatge que m'avia agafat a la transició. Vaig començar molt fort, coneixedor que per davant s'havia format un grupet i que calia empaitar-los si no volia perdre posicions i esforçar-me més del que calia. Finalment i gràcies a la complicitat d'un altre atleta, concluint la primera volta ens unim a grupet. A partir d'aquí tot va ser més fàcil, ja que el grupet que en principi era d'uns 8 o 9 integrants es va anar fent més gran i amb una mitja de cuasi 38k/h finalitzavem les sis voltes del circuït. El meu parcial de bicicleta finalment va ser el 14é millor de tots els participants.  


La cursa a peu, va anar com sempre, vaig intentar seguir el ritme que marcava en Javi, però cap el final de la primera de les tres voltes ja no podia. Així que vaig correr al meu ritme i amb la fita d'arribar al final sense perdre moltes posicons. Per primera vegada vaig finalitzar un triatló amb la sensació de no acabar esgotat fisicament i sobre tot mentalment. el meu parcial va ser el 140é de 244 participant que van finalitzar la cursa que contava amb  300 participants. També per primera vegada, vaig guanyar posicions respecte a l'aigua. Normalment amb la bicicleta manting la posició i a la cursa a peu en perdo forces. Però aquesta vegada amb la bicicleta vaig guanyar tantes que les poques que vaig perdre a la cursa a peu van fer que de sortir el 68 de l'aigua acabés el 56 de la general final.
Així doncs si no hi ha res d'última hora, aquesta temporada de triatlons  ha finalitzat i a partir d'ara a centrar-nos en millorar la cursa a peu i a disfrutar amb alguna cursa popular de BTT. La primera aquest finde a Sarrià de Ter.